В. Кънева в „Бизнес старт“ по Блумбърг ТВ за резервациите в къщи за гости след въвеждането на зелени сертификати

В обширно интервю в ефира на предаването „Бизнес старт“ по Блумбърг ТВ България с водещ Живка Попатанасова председателят на АКГБ – Вероника Кънева, разясни как се движат резервациите в къщите за гости в края на годината. Оказа ли влияние върху тях въвеждането на зелен сертификат, какви са проблемите пред къщите за гости, как се работи в непредсказуема среда с висока степен на несигурност на приходите и още други интересни неща може да чуете в интервюто.

Откъс от интервюто и видео в сайта на Блумбърг ТВ:

„От септември всички резервации на къщи за гости за Нова година са заети и няма свободни места, но това е ежегодна тенденция. Тази година, поради новата вълна на новозаразени и зелените сертификати, резервациите за коледните празници са по-малко. В повечето случаи резервациите покрай Коледа са правени от българи, които живеят в чужбина, но заради обстановката тази година те почти липсват, а фирмите, които осигуряват резервациите съобщават, че не е имало никакво допитване.

През лятото в къщите за гости е имало над 70% заетост от чужденци. Есенният период се отразява по-лошо на сектора заради отменени резервации, защото клиентите се разболяват или са контактни на болен, или искат по-ниски цени на услугите им. Затова и работят с по-ниска заетост.

Друг сериозен проблем, според Вероника Кънева е липсата и бавната доставка на пелети и дърва за огрев, като някои от тях се чакат по 2-3 месеца. От септември са се увеличили цените на пелетите и дървата за огрев, както и токът, а клиентите искат цените да бъдат намалени. Силният зимен сезон започва с 8-ми декември, но миналата година не е имало клиенти поради ограниченията. За разлика от миналата година, този зимен сезон разчита на зелените сертификати и необходимите тестове.

Според Кънева, проблемът не е толкова до сертификата, колкото до самата обстановка и затова на хората не им се събира, освен по празниците. Вече не се организират тиймбилдинги през уикендите, а тенденцията, която се забелязва при клиентите е, че мислят от днес за утре и не планират предварително…“

Целия разговор вижте във видео материала:

Източник: Bloomberg TV

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.