Петър Иванов от АКГБ говори за тенденциите в развитието на алтернативния туризъм

На 27-ми юли 2017 представител на Асоциацията на къщите за гости в България (АКГБ) беше поканен в сутрешния блок „Бизнес старт“ на Блумбърг ТВ България, за да разисква последните тенденции в развитието на алтернативния туризъм в страната и предимствата на къщите за гости като обекти за настаняване.

Петър Иванов, съучредител на АКГБ, сподели, че къщите за гости представляват цел за посещение не само на бюджетни туристи, но и на туристи от високия ценови сегмент, търсещи друг тип изживяване, което не биха получили в хотел.

Алтернативният туризъм може да се определи като всеки вид туризъм извън масовия, като някои от най-популярните му форми в нашата страна са природен, културно-исторически, винен, религиозен, селски, приключенски и др.

„Вече има и стратегия, която Министерството на туризма прие за разделянето на територията на страната на няколко основни региона, като всеки един регион ще бъде специализиран във определени дадености, с които той ще бъде рекламиран и в чужбина“, обясни Иванов.

Според него с тези дадености би се постигнало както по-равномерно разпределение на туристите, така и много по-успешна реклама на страната.

Той сподели, че в последно време за развитието на алтернативния туризъм допринасят и полетите на нискотарифните авиолинии, благодарение на които все повече чужденци посещават България.

„Те се настаняват в даден обект за една-две вечери, разглеждат местността, с която предварително са се запознали, а след това продължават към друга дестинация в България и се прехвърлят към друг алтернативен обект“, посочи Иванов.

Кои са предизвикателствата пред алтернативния туризъм? А какво друго допринася за развитието му? Вижте цялото интервю във видеото, публикувано в сайта на Блумбърг ТВ България.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

^