Дискусия за популяризирането на алтернативния туризъм в България

Асоциацията на къщите за гости в България (АКГБ) гостува в студиото на Bloomberg TV Bulgaria, за да разисква темата за популяризирането на алтернативния туризъм в страната. Събеседник в предаването „Бизнес старт“ с водещ Иван Нончев беше още Константин Занков от Института за анализи и оценки в туризма.

България може да развива туризма си през четирите сезона, 365 дни в годината чрез алтернативните форми на туризма, какъвто е културният. С тракийското си наследство и с част от културно-историческите забележителности определено сме познати в доста държави по света, но нямаме ясна концепция за добър национален маркетинг и добро партньорство между културата и туризма, според Константин Занков.

Съучредителят на АКГБ – Петър Иванов, изрази мнение, че алтернативните обекти за настаняване се нуждаят от общ маркетинг, тъй като повечето обекти са прекалено малки, за да правят всичко самостоятелно – както от гледна точка на финансов ресурс, така и като знания на собствениците. Ако всичко това се централизира, ще е по-лесно и ще има по-голям ефект.

Занков обяви, че за следващата година се очаква увеличение с 30% на бюджета за реклама на България като туристическа дестинация.

По думите на Иванов се забелязва доста голямо израстване сред обектите за алтернативен туризъм през последните години, като много от тях се рекламират успешно. Съучредителят на АКГБ допълни, че държавата може да подпомогне сектора с участие в изложения, организиране на информационни обиколки и други.

Вижте целия разговор във видеото ТУК.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

^